Η φύση αγαπά την αλήθεια, και η αλήθεια της φύσης διεκδικεί το δικαίωμα να εκτίθεται μόνο σε όσους την ποθούν. Φ. Ντοστογιέφσκι

Πέμπτη 23 Αυγούστου 2018

Τα εννιά κακά της Παιδείας μας



Για να αγαπήσουν οι νέοι μας το σχολείο τους πρέπει να εκριζωθούν τα κακώς έχοντα, που από αδιαφορία ή από αδυναμία ή επειδή έτσι το βόλευε, το πολιτικό μας σύστημα τα άφησε να γιγαντωθούν, υποκύπτοντας στους ετσιθελικούς ενός παραφουσκωμένου δικαιωματισμού, που δεν εννοεί να δεχτεί ότι η παιδεία είναι υπερκομματική εθνική υπόθεση, αφού αφορά στο μέλλον της Ελλάδος και κατ’ επέκταση όλων των Ελλήνων.

Η γνώμη ενός καταξιωμένου Πανεπιστημιακού δασκάλου εδώ:

1 σχόλιο :

  1. Ποιος είπε ότι οι νέοι μας δεν είναι πολιτικοποιημένοι, μάλλον το αντίθετο ισχύει, γι αυτό και δυσκολεύεται το κομματικό σύστημα να τους "μαντρώσει". Οι νέοι μας είναι βαθιά συνειδητοποιμένοι και γνωρίζουν πολύ καλά πώς και γιατί λειτουργεί έτσι το μετεξελιγμένο σε συντεχνιακό παραγκάκι υπουργείο παιδείας, όπου παραγκωνίζoνται οι άξιοι και αναβαθμίζονται οι ανάξιοι με μοναδικό προσόν τους "ευτραφείς σιελογόνους αδένες τους και ίσως κάποιο πλαστό πτυχίο".

    Φιλόλογος μου έδωσε να διαβάσω μια παράγραφο από μια έκθεση μαθητή για το πρόβλημα των καταλήψεων στα σχολεία:

    "Οι καταλήψεις των σχολείων τείνουν επί της ουσίας να εξυπηρετούν τις προσπάθειες του Υπουργείου Παιδείας να υπονομεύσει και να απαξιώσει τη λειτουργία της δημόσιας εκπαίδευσης, που αποτελεί ένα ανεπιθύμητο βάρος για τον κρατικό προϋπολογισμό. Η απώτερη στόχευση, άλλωστε, της πολιτικής ηγεσίας είναι να προτιμούν οι γονείς τα ιδιωτικά σχολεία -όπως γίνεται σε πολλές χώρες του εξωτερικού-, και το κόστος λειτουργίας της υποτιμημένης δημόσιας εκπαίδευσης να περάσει κατ’ αποκλειστικότητα στους δήμους, οι οποίοι θα είναι υποχρεωμένοι να διατηρήσουν τα σχολεία, έστω και με χορηγίες του ιδιωτικού τομέα.
    Ενδεικτική, ως προς αυτό, είναι η ηπιότητα με την οποία αντιμετωπίζονται κάθε χρόνο οι καταλήψεις των σχολείων, τις οποίες ούτως ή άλλως το Υπουργείο υποδέχεται ως μια ανώδυνη εκτόνωση της έντασης των μαθητών. Ας ληφθεί, άλλωστε, υπόψη πως η πολιτική ηγεσία γνωρίζει τη δυναμικότητα των νέων και πόσο επιζήμια μπορεί να φανεί για την εκάστοτε κυβέρνηση, γι’ αυτό και ικανοποιείται όταν η εκτόνωση αυτής της δυναμικότητας εξαντλείται σε μια τόσο επουσιώδη για την κυβέρνηση πράξη, όπως είναι η απώλεια μερικών μαθημάτων".

    ΑπάντησηΔιαγραφή