Η φύση αγαπά την αλήθεια, και η αλήθεια της φύσης διεκδικεί το δικαίωμα να εκτίθεται μόνο σε όσους την ποθούν. Φ. Ντοστογιέφσκι

Τετάρτη 21 Ιουλίου 2010

"Σωκράτη, ξέρεις τι άκουσα"

ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΣ!

Μια φορά ο Σωκράτης συνάντησε στο δρόμο έναν γνωστό του που του είπε:

- Σωκράτη, ξέρεις τι άκουσα για έναν από τους μαθητές σου;

- Περίμενε, πριν το πεις, θέλω να σκεφτείς και να κατανοήσεις κάτι. Είσαι σίγουρος ότι αυτό που θέλεις να πεις είναι αλήθεια;

- Όχι, το άκουσα από τον γείτονά μου και νόμιζα πως…

- Λοιπόν, είπε ο Σωκράτης, δεν είσαι σίγουρος αν είναι αλήθεια ή όχι. Τότε πες μου, αυτό που ήθελες να πεις για τον μαθητή μου είναι κάτι καλό;

- Όχι, αντίθετα…

- Δηλαδή, θέλεις να πεις κάτι κακό, όμως δεν ξέρεις με σιγουριά αν είναι αλήθεια ή όχι. Τότε σκέψου και πες μου ειλικρινά, αυτό που θέλεις να πεις θα μου φέρει κάποιο όφελος;

- Ίσως, όχι…

- Λοιπόν, εάν θέλεις να μου πεις κάτι που είναι κακό, αναληθές και ανώφελο, τότε γιατί να το ακούσω;

- Ναι, Σωκράτη, νομίζω ότι έχεις δίκιο.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Άφησε το σχόλιό σου.