Η συμβολή των ηλεκτρομαγνητικών κυμάτων, που εκπέμπονται από σύγχρονες πηγές, βρίσκει εφαρμογή στην καθοδήγηση των αεροσκαφών για ασφαλείς προσγειώσεις με χαμηλή ορατότητα. Μπορεί στην πράξη η χρησιμοποιούμενη τεχνική να είναι πιο περίπλοκη από αυτήν που περιγράφεται στην παρακάτω εφαρμογή, βασίζεται όμως στις γνωστές αρχές της συμβολής.
Ο πιλότος
“κλειδώνει” την πορεία του αεροπλάνου πάνω σ’ αυτό το ισχυρό σήμα.
Α. Βρείτε το μήκος
κύματος των ραδιοκυμάτων. (Δίνεται c = 3.108m/s)
Β. Κάποια στιγμή ο πιλότος πληροφορείται από τον πύργο ελέγχου ότι:
- Βρίσκεται και κινείται στην πρώτη υπερβολή ενισχυτικής συμβολής μετά τη μεσοκάθετο στο Π1Π2, που είναι η κεντρική γραμμή του διαδρόμου προσγείωσης.
- Η πορεία του, εκείνη τη στιγμή, σχηματίζει γωνία 300 με τη μεσοκάθετο στο Π1Π2, και ότι
- εκείνη τη στιγμή, η απόστασή του από το κεντρικό σημείο M του Π1Π2 είναι AM=2 km.
Β1. Σε πόση απόσταση d από την κεντρική γραμμή του διαδρόμου προσγείωσης
βρίσκεται το αεροπλάνο τη στιγμή της επικοινωνίας του με τον πύργο ελέγχου;
Β2. Σε πόση απόσταση από το κεντρικό σημείο
του Π1Π2 θα διέλθει κατά την προσεδάφισή του το αεροπλάνο,
αν συνεχίσει να κινείται στην πρώτη υπερβολή ενισχυτικής συμβολής;
Β3. Πόσες μοίρες πρέπει ο πιλότος να προλάβει να
στρίψει το ρύγχος του αεροπλάνου, ώστε μετά την προσεδάφισή του να κινηθεί
παράλληλα προς την κεντρική γραμμή του διαδρόμου προσγείωσης;