Η φύση αγαπά την αλήθεια, και η αλήθεια της φύσης διεκδικεί το δικαίωμα να εκτίθεται μόνο σε όσους την ποθούν. Φ. Ντοστογιέφσκι

Παρασκευή 13 Μαΐου 2011

1 + 1 DOPPLER … ΜΕ ΠΑΡΕΛΘΟΝ

1. Περιπολικό αυτοκίνητο, του οποίου η σειρήνα παράγει ήχο συχνότητας 2900Hz, καταδιώκει μοτοσυκλετιστή . Η κίνηση και των δύο είναι ευθύγραμμη ομαλή. Όταν το περιπολικό και ο μοτοσυκλετιστής απέχουν 200 μέτρα, ο μοτοσυκλετιστής διαπιστώνει ότι ο ήχος της σειρήνας έχει συχνότητα 3100 Hz. Αν μετά από 10 sec το περιπολικό φτάσει το μοτοσυκλετιστή, να βρεθούν:
α) Oι ταχύτητες των δύο οχημάτων.
β) Η συχνότητα του ήχου που θα ακούει ο μοτοσυκλετιστής αν μετά το προσπέρασμα σταματήσει, ενώ το περιπολικό εξακολουθεί να κινείται προς την ίδια κατεύθυνση και με την ίδια ταχύτητα. ( Δίνεται η ταχύτητα του ήχου στον αέρα ίση με 340 m/sec(Πανελλήνιες εξετάσεις 1980). 
2. Σε ένα σημείο ευθύγραμμης σιδηροδρομικής γραμμής βρίσκεται ακίνητος παρατηρητής. Μια υπερταχεία πλησιάζει ...

Εδώ, μπορείτε να ... επαναφέρετε και τα δύο θέματα Doppler από το παρελθόν στο παρόν, με αναλυτική απάντηση σε μορφή pdf και εδώ να κατεβάσετε σε εικόνα jpeg το σπάνιο αυτό, δια χειρός εμού του ιδίου, πολυγραφημένο αντίγραφο, όπως διανεμήθηκε στους διαγωνιζόμενους της Γ Λυκείου στις Πανελλήνιες του 1980.

Πού είστε 49ρηδες!.

1 σχόλιο :

Τάσος Τζανόπουλος είπε...

Τι δείχνει η εικόνα; Μια πολυγραφημένη σελίδα με τα θέματα της Φυσικής Γ΄ Λυκείου των Πανελληνίων εξετάσεων του 1980!

Τότε, που στις οχτώ το πρωί χτυπούσε το κουδούνι για να μπουν οι μαθητές στις αίθουσες, γιατί τα θέματα θα ανακοινώνονταν από το ... ραδιόφωνο και κάποιοι από εμάς έπρεπε να τα καθαρογράψουμε, να φτιάξουμε αντίγραφά τους στον ... πολύγραφο, να συνδεθούμε τηλεφωνικά με το υπουργείο Παιδείας και να τα διαβάσουμε στο τηλέφωνο, ώστε να βεβαιωθούν ότι καλώς τα έχουμε αντιγράψει.

Κι ύστερα, να τα μοιράσουμε στους εκφωνητές - επιτηρητές, να τους τα διαβάσουμε -μη τυχόν και δε βγάζουν τα γράμματά μας- κι αυτοί με τη σειρά τους να τα διαβάσουν μια φορά στα γρήγορα στους μαθητές, έτσι για … να πάρουν μια ιδέα . Στη συνέχεια να τους τα υπαγορεύσουν αργά-αργά, για να προλάβουν να τα αντιγράψουν στο τετράδιό τους …και τέλος να τα διαβάσουν άλλη μια φορά για να βεβαιωθούν οι μαθητές για την πιστή μεταφορά τους.

Τότε, που για να “πατάξουν” την παραπαιδεία, η μια άσκηση (εδώ το ζήτημα 3ο ) έπρεπε να είναι μέσα από το βιβλίο με τα ίδια λόγια και τα ίδια αριθμητικά δεδομένα.

Ηταν, θυμάμαι,τότε που μια μαθήτριά μου, μου εκμυστηρεύτηκε ότι είχε μάθει απ’ έξω τα αποτελέσματα όλων των ασκήσεων του βιβλίου!