Στο χώρο αυτό, οι μαθητές της Γ Λυκείου αλλά και οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί θα βρουν μια σειρά από ερωτήσεις, πρωτότυπες ασκήσεις και προβλήματα στο πνεύμα των πανελλαδικών εξετάσεων. Το υλικό έχει ελεγχτεί και έχει πάρει την τελική του μορφή με τη συμβολή φίλων συνεργατών και ενός μεγάλου αριθμού μαθητών μου, μπορεί όμως ακόμη να έχει κάποιες ατέλειες. Οποιοδήποτε καλοπροαίρετο σχόλιο ή οποιαδήποτε διόρθωση είναι επιθυμητή.
Η φύση αγαπά την αλήθεια, και η αλήθεια της φύσης διεκδικεί το δικαίωμα να εκτίθεται μόνο σε όσους την ποθούν. Φ. Ντοστογιέφσκι
Τετάρτη 5 Σεπτεμβρίου 2018
Δύο σφαίρες σε λείο κυκλικό αυλάκι. Μια όμορφη συμμετρία
Δύο ελαστικές σφαίρες σε λείο κυκλικό αυλάκι – πότε θα ξανασυγκρουστούν.
Δύο σφαίρες σε λείο κυκλικό αυλάκι και «το παράδοξο της 2ης κρούσης»
Παρασκευή 31 Αυγούστου 2018
“ Όταν οι πάγοι λιώνουν”
Πέμπτη 23 Αυγούστου 2018
10 χαρακτηριστικά του Ιαπωνικού εκπαιδευτικού συστήματος
Τα εννιά κακά της Παιδείας μας
Τετάρτη 11 Ιουλίου 2018
Κρούση δύο σφαιρών μετά από ελεύθερη πτώση και το παράδοξο του μέγιστου ύψους
α. Για ποια
τιμή του λόγου m2/ m1 των μαζών, η σφαίρα
μάζας m2, μετά την κρούση, αποκτά το μεγαλύτερο δυνατό ποσοστό
της συνολικής ενέργειας του συστήματος;
β. Για ποια
τιμή του λόγου m2/ m1 των μαζών των δύο
σφαιρών, η σφαίρα με μάζα m2 θα ανέλθει στο μέγιστο δυνατό
ύψος; Να δικαιολογήσετε την απάντησή σας.
Να θεωρηθεί
ότι, όταν οι σφαίρες συγκρούονται, έχουν διανύσει την ίδια κατακόρυφη
απόσταση h από το σημείο εκκίνησης. Η αντίσταση του αέρα θεωρείται
αμελητέα.