Η φύση αγαπά την αλήθεια, και η αλήθεια της φύσης διεκδικεί το δικαίωμα να εκτίθεται μόνο σε όσους την ποθούν.

Παρασκευή, 29 Μαΐου 2015

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ 2015 – ΦΥΣΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ

ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ



                    ΣΤΑ ΕΣΠΕΡΙΝΑ



ΟΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ- ΛΥΣΕΙΣ

ΣΤΑ ΗΜΕΡΗΣΙΑ



  • Σχόλια συναδέλφων στο  YLIKONET



Σε μια ανάρτησή μου στις 25 Απριλίου 2011, … εκεί στο παρελθόν, με τον τίτλο ένας ρυθμός μεταβολής στροφορμής και κάποιοι προβληματισμοί, είχα ασχοληθεί εκτενώς με το θέμα Β1. Εκεί έγραφα:
 «Κάθε φορά που δίνω έτσι διατυπωμένο αυτό το ερώτημα νιώθω τύψεις. Σκέφτομαι, πως … θα ήταν πιο τίμιο να μην έδινα ως πιθανή απάντηση το mgℓ. Η παρουσία του εγκλωβίζει το νου και παγιδεύει το μαθητή στα δίκτυα ενός ψυχολογικού, μάλλον, τεστ παρά ενός τεστ ελέγχου γνώσεων».
 
 Είχα πειραματιστεί πολλά χρόνια και σε πολλά τμήματα με το θέμα αυτό. Αλλά στο σχολείο, … όχι Πανελλαδικά. Κι ένιωθα, πράγματι, τύψεις για την παρουσία του mgL. 9 στους 10 μαθητές παγιδεύονταν. Στα τελευταία χρόνια αποφάσισα να μη το δίνω στις πιθανές απαντήσεις, … και 9 στους 10 μαθητές απαντούσαν σωστά!
Δυστυχώς δεν περίσσεψε η ευαισθησία… Γιατί, αυτό το “στημένο” MgL;

Για το Β3 δείτε μια εκτενή μελέτη δημοσιευμένη από αυτό το site στις 27 Οκτωβρίου 2010 με τον  τίτλο: ελατήρια, σώματα και «απώλεια επαφής».
Δείτε επίσης και το θέμα Γ των επαναληπτικών του 2010.

Για την εξίσωση του θέματος Γ και το ρυθμό μεταβολής του ρεύματος εδώ.

Για το Δ3, δείτε το Θέμα Δ στις εξετάσεις των ομογενών το 2010 εδώ!

Να ευχηθώ στους αγωνιστές Μαθητές –τριες ό,τι καλύτερο, και αν κάποιοι-ες νιώθουν ότι δεν ανταμείφθηκαν οι προσπάθειές τους, να ξέρουν ότι τίποτε δεν πάει χαμένο…

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου