Όποιος σκορπίζει γνώση κερδίζει χαρά!!

Παρασκευή, 20 Σεπτεμβρίου 2013

ΔΥΟ ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΟΙ ΜΕ ΤΗΝ Α.Α.Τ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ «ΙΔΑΝΙΚΟΥ ΚΑΤΑΚΟΡΥΦΟΥ ΕΛΑΤΗΡΙΟΥ -  ΜΑΖΑΣ»  ΣΕ ΠΕΔΙΟ ΒΑΡΥΤΗΤΑΣ

   Το παρακάτω άρθρο, σε πολλά μικρά κομμάτια, είχε δημοσιευτεί πέρσι τον Αύγουστο. Αρκετοί συνάδελφοι μου το ζήτησαν (και το πήραν) σε ενιαία μορφή. Επειδή κάποιοι, λόγω του καλοκαιριού, ίσως δεν το πρόσεξαν, το ξαναδίνω στην κυκλοφορία σε τέσσερα μέρη, εμπλουτισμένο και με μια σχετική άσκηση.


  • Το πρώτο μέρος είναι αρκετά τυπικό και περιέχει βασικές γνώσεις α.α.τ. 
  • Το δεύτερο περιγράφει πώς δυο καλοί μαθητές μπορούν εύκολα να μπλέξουν "σαν τον Ηρακλή με τις κουβαρίστρες", ακριβώς επειδή είναι καλοί. Ευτυχώς που είναι δύο! 
  • Στο τρίτο μέρος οι συμμαθητές "γεννούν" μια ιδέα που ξεκαθαρίζει τη σχέση μεταξύ των τριών δυναμικών ενεργειών: βαρύτητας, ελαστικότητας και ταλάντωσης. 

Το άρθρο διαβάζεται εύκολα και από μαθητές. Απαιτεί, ίσως, λίγο παραπάνω συγκέντρωση!


  • ΜΕΡΟΣ 1ο: Τα βασικά
  • ΜΕΡΟΣ 2ο:  Δυο μαθητές, στην προσπάθειά τους να δώσουν απάντηση σε μια ενδιαφέρουσα ερώτηση, ανεβάζουν απρόσμενα ψηλά τον πήχη
  • ΜΕΡΟΣ 3ο: Η Μηχανική ενέργεια ταλάντωσης συστήματος "κατακόρυφου ελατηρίου – μάζας" και μια «σημαντική ανακάλυψη».
  • ΜΕΡΟΣ 4ο: Όλες οι δυναμικές ενέργειες μαζί. (Μια άσκηση με τη λύση της)

1 σχόλιο :